VICTORY V4 Countess Preamp

Rodzaj sprzętu: Efekty

Pozostałe testy marki VICTORY
Testy
Marcin Komorowski
2019-09-20
VICTORY - V4 Countess Preamp

The Countess to jeden z trzech lampowych przedwzmacniaczy w podłogowej formie marki Victory, pozostałe dwa to The Sheriff i The Kraken.

Preampy montowane w pedalboardzie dają dwa dodatkowe kanały dla używanych przez muzyka wzmacniaczy, zapewniając rasowy, lampowy overdrive. Ich charakterystyka wywodzi się z konstrukcji V30 The Countess, Sheriff 22, Sheriff 44 oraz VX The Kraken. Oryginalnie head V30 The Countess MKII, podobnie jak jego pierwsza wersja, projektowany był przy współudziale wirtuoza gitary, Guthriego Govana, więc i tu możemy spodziewać się ulubionych brzmień tego muzyka. Preamp otrzymaliśmy do testu dzięki uprzejmości łódzkiego sklepu Guitar Center.

BUDOWA

Obudowa z giętej blachy z perforacją w bocznych ściankach jest pokryta czarną farbą, na niej nadrukowano kremową grafikę z opisem poszczególnych regulatorów, oznaczeniem modelu i reprodukcją autografu Martina Kidda – inżyniera, który zaprojektował przedwzmacniacz oraz wzmacniacze serii Countess (obecnie dostępne są modele V30 The Countess MKII z serii Compact, oraz V130 The Super Countess z serii Heritage). Gumowe nóżki zapobiegają przesuwaniu się efektu na podłożu. Górny panel jest wyposażony w poprzeczkę chroniącą pokrętła typu chickenhead przed przypadkowym poruszeniem w momencie przyciskania przełączników nożnych – wyłącznika BYPASS umieszczonego po prawej stronie i selektora kanałów CHANNEL 1/2 po lewej. Trzy diody sygnalizują załączenie efektu i aktywność wybranego kanału.

Preamp ma w pełni analogową ścieżkę sygnału i jest wyposażony w jedną lampę EC900 i trzy lampy CV4014. Urządzenie ma dwa tryby połączeń: STAND ALONE MODE służy do podłączenia go do wejścia wzmacniacza albo końcówki mocy przez powrót pętli efektów; AMP THROUGH MODE umożliwia dodanie dwóch dodatkowych kanałów do wzmacniacza, gdy preamp jest wpięty w pętlę efektów a sygnał z gitary przechodzi najpierw przez pierwszą sekcję wzmacniacza. Innymi słowy, kiedy efekt jest włączony ten tryb powoduje wyłączenie wstępnego przetwarzania sygnału przez wzmacniacz i przejęcie jej przez preamp V4, natomiast wyłączenie pedału umożliwia normalną pracę wzmacniacza.

Efekt wyposażono w trójpasmową korekcję – regulowaną potencjometrami BASS, MIDDLE, TREBLE. Poniżej nich umieszczono kontrolę czułości i głośności końcowej dla dwóch kanałów (VOL 1, VOL 2, MASTER 1, MASTER 2). Niewielki przełącznik trójpozycyjny BRIGHT służy do ustawienia proporcji górnego pasma przy podłączaniu przedwzmacniacza do innych urządzeń (-1, 0, -2). Wspomniane wyżej możliwości połączeń są dokładnie oznaczone na tylnym panelu, gdzie oprócz gniazda zasilania (12V DC) zamontowano 5 gniazd z bardzo logicznym opisem połączeń. Mamy zatem wejście gitary (INPUT), THROUGH – wyprowadzenie sygnału z preampu do wzmacniacza, LOOP IN – wprowadzenie sygnału z wyjścia pętli efektów wzmacniacza do preampu, LOOP OUT – wyprowadzenie sygnału do powrotu pętli efektów wzmacniacza, EFFECT OUT – wyjście sygnału tylko w trybie STANDALONE. Trzy środkowe gniazda używa się w trybie AMP THROUGH.

WRAŻENIA

Preamp jest niewielki i lekki jak na lampową konstrukcję – można go bez problemu zainstalować w pedalboardzie, postawić na wzmacniaczu albo biurku. Pod względem mobilności ucieszy podróżujących muzyków dając podstawę własnego brzmienia, bez względu na to, na jakim wzmacniaczu zdarzy się grać. Oba kanały są oparte na wzmacniaczu V30 The Countess, będącym owocem współpracy Victory z Guthrie Govanem.

Kanał 1 podkreśla czyste brzmienie gitary, wydobywając z instrumentu to co najlepsze – dźwięk jest pełny i czysty, z dodającą szlachetności szklistą prezencją, nie brakuje tu dynamiki w żadnym paśmie, a po dodaniu gainu barwa wyjątkowo naturalnie przełamuje się, czarując oddaniem niuansów i subtelną, lampową kompresją, znamienną dla wysokiej klasy konstrukcji.

Drugi kanał to ekspresyjny overdrive z łatwą kontrolą dynamiki i stopnia przesterowania. Brzmi tłusto i mięsiście zapewniając świetnej klasy crunch i lead, jak również znakomitą responsywność – lekko grane dźwięki są bardziej klarowne i czyste, po uderzeniu w struny brzmienie zyskuje harmoniczne, okrągłą kompresję oraz większy poziom przesterowania. Po dodaniu góry eksponowany jest perkusyjny charakter kostki, jednak bez żadnego wrażenia nienaturalnej ostrości w górnym paśmie. Po prostu klasowy, rockowy nasycony sound o nowoczesnym charakterze i wzorowej reakcji na artykulację. Po odkręceniu gainu i odpowiednim ustawieniu korekcji, na humbuckerze uzyskamy też agresywne brzmienie grawitujące w stronę metalowych rejonów przesterowania.

PODSUMOWANIE

Testowany przedwzmacniacz to nie tylko dobrze brzmiący, samodzielny moduł do kształtowania brzmienia, ale przede wszystkim urządzenie, które wpięte w pętlę znacznie rozbudowuje możliwości wzmacniacza, za każdym razem gwarantując znakomitą jakość dźwięku i to czego gitarzyści szukają, czyli przyjemność z gry. Biorąc pod uwagę fakt, że wewnątrz stalowej obudowy są aż cztery lampy, wymiary i waga preampu są naprawdę niewielkie. Całość ma bardzo solidną budowę, nie ma wątpliwości co do jej profesjonalnego przeznaczenia.

www.guitarcenter.pl

 

Lampy: EC900 × 1, CV4014 × 3
Gniazda: GUITAR INPUT, THROUGH, LOOP IN, LOOP OUT, EFFECT OUT, FOOT SWITCH (TRS 1/4”)
Regulatory: BASS, MIDDLE, TREBLE, VOL 1, VOL 2, MASTER 1, MASTER 2
Przełączniki: CHANNEL 1/2, BYPASS, BRIGHT
Zasilanie: 12 V DC, 800 mA
Wymiary: 225 × 140 × 79 mm
Masa: 1650 g
Wynik testu
Funkcjonalność:
5.5
Wykonanie:
6
Brzmienie:
5.5
Jakość / Cena:
6
Cena
1 689.00 zł
Artykuł pochodzi z
Nowe wydanie MagazynGitarzysta
Magazyn Gitarzysta
lipiec 2019
Kup teraz